zondag 20 februari 2005

MP3 van de week (8)

In 2001 zag ik op Lowlands op een zondagmorgen de Amsterdam Klezmer Band optreden. Klezmer is een muziekstijl met een Joodse/Oost-Europese achtergrond. Dansbare nuziek, welke een balngrijke rol speelt in het Joodse leven. Feestmuziek, treurmuziek, alles zit er in.

In ieder geval, was ik bijzonder gecharmeerd van de AKB, maar ik gaf er verder geen vervolg aan. Totdat ik laatst weer een recensie las van een nieuw album van hem. 'Sol' heeft het en ik heb het helaas nog niet gehoord. Niet de downen en de betere platenzaak in mijn woonplaats had hem niet eens op voorraad. Binnenkort dan maar online bestellen of naar een nog betere platenzaak voor de back-catalog. Enfin, hieronder een leuk nummer van de AKB. Het heet 'Limonchiki', is een zogenaamde '' traditional', komt van gelijknamige CD uit 2001 en ik zou nie weten waarover het gaat...