woensdag 9 maart 2005

Mast gebroken!

Een paar weken geleden berichtte ik dat ik via internet de Oryx Quest 2005 volgde. Dit omdat Wouter Verbraak, een oud-lid van mijn Scoutingvereniging op een van de reuze-catamarans (de Cheyenne, eigendom van Steve Fosset) meevaart als navigator.

Welnu, ik zat juist op de site van Wouter een enerverend verslag over het ronden van Kaap Hoorn te lezen, toen ik ook even inlogde op de site van de organisatie. Dit voor een overzicht van de posities die de drie overgebleven deelnemers hebben. Het blijkt dat de cat waar Wouter op vaart, op onegveer 200 zeemijl van de Falklands haar mast gebroken heeft en dus uit de race is. Alle opvarenden zijn safe en ze hebben morgen een rendez-vous met de Argentijnse marine om de boot binnen te slepen. Zie de site van de organisatie voor meer nieuws.
Kaap Hoorn