zondag 13 maart 2005

MP3 van de Week (11)

Zo, alweer 11 weken lang bezig om mijn lezertjes eens muzikaal op te voeden. Americana en alt. country zijn muziekstijlen die ik bijzonder kan waarderen. Johhny Cash, Dixie Chicks, Kasey Chambers, Tiff Merrit etc. Maar ongeveer een jaar geleden liep ik eens door de Plato in Den Haag en er stond een lekker muziekje op. Ik natuurlijk vragen wat het was. Bleek het Powderblue te zijn. Powderblue is de naam van het project van zangeres Marjolein van der Klauw. In 1998 wint zij de Grote Prijs van Nederland (in de categorie singer-songwriter) en niet lang daarna ontmoet ze gitarist Jac Bico. Samen nemen ze een demo op, die in 2002 verschijnt onder de naam ' So Much To Cover'

In februari 2004 verschijnt de titelloze tweede cd van Powderblue, die gelijk op nummer 1 komt te staan in de Euro Americana Chart. Het bijzonder van deze CD is dat hij voor het overgrote deel is opgenomen in het huis van de gitarist. Zomaar in slaap- en badkamer. Enfin, de MP3 van deze week is dus een nummer van deze CD en het heet: Upstairs Downstairs. Ze spelen op vrijdag 22 april in Dordrecht in het ABC (waar o waar?) Ik denk dat ik wel even ga kijken en luisteren.
Powderblue - Uptairs Downstairs