woensdag 5 oktober 2005

Heather Nova

Gisterenavond naar Utrecht geweest voor een concert van Heather Nova. Het was alweer de 9e (negen) keer dat ik een concert van haar bezocht. Alleen de Belgische dames van Kdri.. eehm Lais heb ik vaker gezien...

Het concert was in de mooiste zaal van Nederland (naar mijn bescheiden mening), nl. Vredenburg in Utrecht. Op de eerste rij, vlak boven de vloer, had ik recht voor het podium een mooi plekje gevonden. Gaat er opeens een reus van 1.90m op de verhoging staan. Gelukkig verdween hij al snel, moesten ze verbieden dat lange mensen vooraan gaan staan :-)

Enfin, het concert was erg goed. Het voorprogramma bestand uit een zelfingenomen, popi-jopi gast met een gitaar en een kerel op een piano. Hoe hij heette....ik heb het niet onthouden...

Heather zelf was betoverend als altijd. Ze begon solo en tegen het eind van het eerste nummer stond de hele band op het podium. Bekende drummer, bassist en op gitaar Berit Fridahl. Ze speelde(n) veel werk van de laaste twee CD's en een enkel 'oudje', zoals 'Walk this World', 'Island'(weergaloos), 'London Rain' en 'Winterblue'. Helaas geen 'Sugar' of 'Doubled up' maar wel een solo-uitvoering van 'Someone New'. Om kwart voor 11 was het afgelopen en kon ik op mijn genak de trein halen, waarin de conducteur zich heel populair over de intercom liet horen. Update: Complete setlist: Storm / Heart And Shoulder / Motherland / Redbird / Just Been Born / Walk This World / Fool For You / Mesmerized / I Miss My Sky / All I Need / The Sun Will Always Rise (acoustic set) / Someone New (acoustic set) / Walking Higher / I Wanna Be Your Light / London Rain / Winterblue / Done Drifting / Make You Mine / Toegift: Welcome / Island /Tweede Toegift: Everytime Bron: www.heathernova.net