zondag 5 maart 2006

Dordrecht

Ik kwam een site tegen met allerlei leuke oude foto's van Rotterdam. Ik vroeg me af, of er over Dordrecht ook zo'n site te vinden was op internet. Ik was hem nl. nog nooit tegengekomen... Dordt is de mooiste stad van Nederland (vind ik). Op internet kun je veel en ook weer niet zoveel vinden over (de geschiedenis van) Dordrecht. Zo kwam ik de volgende site tegen (met vreselijk Engels taalgebruik; 'Grote Kerk' wordt 'Big Church' en schaamyteloos gestolen foto's (die ook op Dordt.nl staan). Bovendien een 'ansichtkaart' die ik notabene zo'n 6 jaar geleden zelf heb gemaakt met eigen foto's. OK, hij stond op een website van Dordtse Scoutinggroepen, maar een bronvermelding is op zijn minst op zijn plek.

Nog een grappige site die ik tegen kwam. Kennelijk bedoeld voor scholieren die over onze stad moeten leren. Enfin, ik ben al jaren van plan om te beginnen met het maken van foto's in Dordt, om over 10 jaar eens op terug te kijken wat er veranderd is en deze te plaatsen op een website. Hieronder (vast) enkele foto's die ik zo'n 6 jaar geleden eens maakte:

Het Stadhuis

Het Stadhuis vanaf de Grote Kerk

De V&D in puin

Grote Kerk vanaf Lange IJzerenbrug

De Pottenkade

De Grote Kerksbuurt

Voormalige Pakhuizen op het Maartensgat

De Chatarijnenpoort

Arie Scheffer

De Damiatebrug

Oude Maas, Merwede en Noord

De Nieuwe Haven

De Voorstraathaven in sepia